Veelgestelde vragen coronavirus

Bij De Kuilart volgen we de situatie rondom het coronavirus (COVID-19) op de voet. Maar we begrijpen dat er veel vragen zijn, daarom hebben wij voor u hieronder veelgestelde vragen over de gevolgen van het coronavirus voor uw verblijf/vakantie beantwoord.

Laatste update 13-06-2020.

Algemene vragen

Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)?
Ja, wij zijn nog open. Maar het is een terechte vraag. We begrijpen dat u met een gerust gevoel op vakantie wilt. Daar doen wij ons uiterste best voor. Uw vakantie kan nog steeds doorgaan. Voor een verblijf op ons park gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die u thuis opvolgt. Daarnaast nemen wij een aantal extra maatregelen.

Mogen buitenlandse gasten nog steeds op vakantie naar De Kuilart vanwege het coronavirus (COVID-19)?
Voor buitenlandse gasten geldt dat het inmiddels voor onbeperkte tijd niet meer is toegestaan om voor toeristische doeleinden te reizen naar het buitenland. Dit is een besluit vanuit hun eigen landelijke regering, niet vanuit De Kuilart.

Vragen m.b.t. omboeken of annuleren

Mijn vakantie valt in de periode tot en met 15 juni. Wat als ik wil omboeken?
Natuurlijk zien wij het liefst dat uw vakantie de komende weken gewoon door kan gaan. Heeft u een kampeervakantie geboekt met een aankomstdatum tot en met 15 juni? En besluit u deze te verzetten? Neem dan contact op met onze receptie om uw verblijf naar een latere datum te verplaatsen. Onze medewerksters van de receptie kunnen u dan aangeven wat de voorwaarden zijn voor verschuiven.

Zit er een meerprijs aan het omboeken?
Het is mogelijk dat dat er een meerprijs zit aan het omboeken. Dit is het geval als de nieuwe datum in een duurdere periode valt. Geld teruggave i.v.m. een goedkopere periode wordt niet gedaan.

Kan ik mijn reservering wijzigen naar een onbekende datum?
Nee, dat is niet mogelijk. Bij een wijziging van een boeking is er altijd een nieuwe datum nodig.

Mijn vakantie valt in de periode tot en met 15 juni. Wat als ik wil annuleren?
Wilt u uw vakantie annuleren? Helaas valt het coronavirus niet binnen de annuleringsvoorwaarden, dus zullen wij de voorwaarden van Hiswa-Recron hanteren. Doorschuiven naar een andere periode is wel mogelijk via de receptie.

Mijn vakantie valt na de periode tot en met 15 juni. Wat als ik wil annuleren of omboeken?
Voor alle Nederlandse gasten geldt dat op dit moment reserveringen voor accommodaties vanaf 20 mei en voor kampeerplaatsen vanaf 15 juni niet kunnen worden omgeboekt of geannuleerd met als reden het coronavirus. Voor alle buitenlandse gasten geldt dit voor huisjes vanaf 14 juni en kampeerplaatsen vanaf 15 juni. Mocht u desondanks toch willen annuleren, dan volgen wij de voorwaarden van de Recron. U kunt de voorwaarden vinden op de website van de Hiswa-Recron. In veel gevallen is het verstandig om de ontwikkelingen rondom het coronavirus even af te wachten, zeker als je een vakantie hebt geboekt die verder in de toekomst plaatsvindt. 

Kunnen de annuleringsvoorwaarden van de boekingen nog wijzigen als er nieuwe berichtgeving komt vanuit het RIVM?
Dat is eventueel mogelijk. Wij houden de berichtgeving van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) nauwlettend in de gaten. Tot die tijd kunnen wij daar geen verdere uitspraken over doen.

Vragen over hygiëne

Welke maatregelen neemt Vakantiepark De Kuilart om verspreiding te voorkomen?
Het landelijk beleid is erop gericht om de sociale contacten met anderen tot een minimum te beperken en de (hand)hygiëne te waarborgen. Dit beleid volgen wij en alle medewerkers op. Er is nóg meer aandacht voor de schoonmaak op het hele park. Daarnaast zijn er handgels en papieren tissues beschikbaar bij de faciliteiten die wel geopend zijn. Uit voorzorgsmaatregel hebben wij ook faciliteiten gesloten. Kijk voor meer informatie hierover bij het kopje faciliteiten.

Gelden er extra maatregelen voor de gasten betreffende de hygiëne?
Wij adviseren ook onze gasten op het park hun verantwoording te nemen en de richtlijnen van het RIVM na te leven.

Vragen over faciliteiten

Is de receptie open?
Zeker, de receptie is van maandag t/m zondag open van 9.00 – 18.00 uur geopend. Wij verzoeken u echter om alleen naar de receptie toe te gaan indien nodig. Indien mogelijk vragen voor de receptie per mail of telefoon te stellen en contact met onze receptie dames zo veel mogelijk te beperken. Ga alstublieft niet met het hele gezin naar binnen, maar alleen en maximaal twee gasten tegelijk. Houdt afstand van de medewerkers en andere gasten. En graag betalingen zoveel mogelijk per pin.

Zijn de sanitaire faciliteiten op het park geopend?
Op dit moment zijn als onze algemene sanitaire gebouwen gesloten tot in ieder geval tot en met 14 juni 2020. Dat is inmiddels een landelijk besluit. Heeft u eigen sanitair dan kunt u uiteraard zoals normaal gebruik maken van de camping.

NB: het legen van uw chemisch toilet kan aan de buitenkant van toiletgebouw 2 en 3.

Zijn de privé sanitair gebouwtjes wel geopend?
Zeker u kunt bij ons nog steeds gebruik maken van de kampeerplaatsen met privé sanitair. De supercomfortplaatsen kunt u online, telefonisch 0514-522221 of via de e-mail info@kuilart.nl boeken.

Is de camping en de passantenhaven ook open?
Ja onze camping en de passantenhaven zijn open, houdt u wel rekening mee met dat de faciliteiten zoals het sanitairgebouw gesloten zijn.

Kunnen we boten en of fietsen huren?
Ja, u kunt boten en fietsen bij ons huren als u de 1,5 meter kunt waarborgen of één gezin vormt. Reserveringen lopen via de receptie en boten zijn ook online boekbaar. Zoals gebruikelijk kunt u zich hiervoor eerst melden bij de receptie voor het verhuurcontract.

Is het het zwembad open?
Alle zwembaden mogen volgens het landelijk beleid weer open vanaf 11 mei. Ons zwembad gaat 15 mei weer beperkt open onder de RIVM-Maatregelen. Om deze reden is het zwembad alleen geopend voor parkgasten, helaas niet voor gasten van buitenaf.

Is de supermarkt open?
De supermarkt is vanaf zaterdag 9 mei weer open, rekening houdend met de richtlijnen van het RIVM. Houdt u 1,5 meter afstand, een winkelmandje is verplicht (zodat wij het aantal personen in de gaten kunnen houden) en betaald u met de pin.

Is het grand café open?
Het landelijk beleid is dat vanaf 1 juni het grand café weer beperkt open mag, maximaal 30 personen. Ook mag het terras weer open.

Kunnen er maaltijden besteld worden op De Kuilart?
Ja, vanaf heden is er op vrijdag, zaterdag en zondag tussen 17.00-20.00 uur afhaal mogelijk bij de snackbar. Dit betreft het snack assortiment, pizza’s en spare ribs.

Heb ik recht op korting nu dat de faciliteiten deels gesloten zijn?
Doordat deze richtlijnen door de overheid zijn opgesteld is er geen recht op een lager overnachtingstarief.

Vragen over jaar- en seizoenplaatsen

Wanneer mogen jaar- en seizoensgasten komen?
De opening van het seizoen blijft nog steeds 1 april. Alle voorseizoen-, seizoen- en jaargasten van zowel de camping als de haven mogen al vanaf het weekend van 27 maart komen. U mag gewoon gebruik maken van uw stacaravan of uw toercaravan of boot komen brengen. Wij rekenen er op dat u zelf de verantwoordelijkheid neemt om verspreiding van het virus tegen te gaan.

Kan ik mijn chalet of stacaravan nog onderverhuren?
Dit is nog wel toegestaan aan gezinnen en niet aan overige groepen om de niet toestaande samenscholing te voorkomen. Wijs uw gasten wel goed op de regels die op De Kuilart gelden betreffende de veiligheid en hygiëne. Correspondeert u ook welke faciliteiten gesloten zijn i.v.m. corona om teleurstelling te voorkomen. Let op, logees of dagbezoekers zijn niet toegestaan.

Kan onze boot gekraand worden?
Onze medewerkers zijn van maandag t/m zaterdag aanwezig van 9.00 tot 16.30 uur voor het kranen van uw boot. U kunt hier zelf telefonisch een afspraak voor maken via de receptie.

Mijn boot ligt nog in de winterhavenplaats. Moet deze nog voor 1 april verplaatst worden?
Tot dat wij nader bericht ontvangen van de overheid mag u nog gewoon op De Kuilart komen om uw boot te verplaatsen naar uw eigen ligplaats. Mocht u dit uit veiligheidsredenen niet willen. Belt of mailt u dan om toestemming aan de havenmeester om de boot voor u te verleggen.