Veelgestelde corona vragen

Bij De Kuilart volgen we de situatie rondom het coronavirus (COVID-19) op de voet. Maar we begrijpen dat er veel vragen zijn, daarom hebben wij voor u hieronder veelgestelde vragen over de gevolgen van het coronavirus voor uw verblijf/vakantie beantwoord.

Laatste update 19-11-2020.

Algemene vragen

Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)?
Ja, wij zijn open. Maar het is een terechte vraag. We begrijpen dat u met een gerust gevoel op vakantie wilt. Daar doen wij ons uiterste best voor. Uw vakantie kan nog steeds doorgaan. Voor een verblijf op ons park gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die u thuis opvolgt. Daarnaast nemen wij een aantal extra maatregelen.

Mogen buitenlandse gasten nog steeds op vakantie naar De Kuilart vanwege het coronavirus (COVID-19)?
Voor een aantal landen is het inmiddels voor onbeperkte tijd niet meer toegestaan om voor toeristische doeleinden te reizen naar Nederland. Dit is een besluit vanuit hun eigen landelijke regering, niet vanuit De Kuilart. Daarbij houdt het in dat buitenlandse gasten die wel afreizen naar Nederland in quarantaine moeten.

Vragen m.b.t. omboeken of annuleren

Wat is er mogelijk qua omboeken dan wel annuleren?
Voor meer informatie over de mogelijkheid tot omboeken dan wel annuleren verwijzen wij u naar onze annuleringsvoorwaarden.

Kunnen de annuleringsvoorwaarden van de boekingen nog wijzigen als er nieuwe berichtgeving komt vanuit het RIVM?
Dat is eventueel mogelijk. Wij houden de berichtgeving van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) nauwlettend in de gaten. Tot die tijd kunnen wij daar geen verdere uitspraken over doen.

Vragen over hygiëne

Welke maatregelen neemt Vakantiepark De Kuilart om verspreiding te voorkomen?
Het landelijk beleid is erop gericht om de sociale contacten met anderen tot een minimum te beperken en de (hand)hygiëne te waarborgen. Dit beleid volgen wij en alle medewerkers op. Er is nóg meer aandacht voor de schoonmaak op het hele park. Daarnaast zijn er handgels en papieren tissues beschikbaar bij de faciliteiten die wel geopend zijn. Uit voorzorgsmaatregel hebben wij ook faciliteiten gesloten. Kijk voor meer informatie hierover bij het kopje faciliteiten.

Gelden er extra maatregelen voor de gasten betreffende de hygiëne?
Wij adviseren ook onze gasten op het park hun verantwoording te nemen en de richtlijnen van het RIVM na te leven.

Vragen over faciliteiten

Is de receptie open?
Zeker, de receptie is van maandag t/m zondag open van 9.00 – 18.00 uur geopend. Wij verzoeken u echter om alleen naar de receptie toe te gaan indien nodig. Indien mogelijk vragen voor de receptie per mail of telefoon te stellen en contact met onze receptie dames zo veel mogelijk te beperken. Ga alstublieft niet met het hele gezin naar binnen, maar alleen en maximaal twee gasten tegelijk. Houdt afstand van de medewerkers en andere gasten. En graag betalingen zoveel mogelijk per pin.

Zijn de sanitaire faciliteiten op het park geopend?
De sanitaire faciliteiten zijn op dit moment geopend, op basis van de richtlijnen van het RIVM is dit weer mogelijk.

Zijn de kampeerplaatsen met privé sanitair geopend?
Zeker u kunt bij ons nog steeds gebruik maken van de kampeerplaatsen met privé sanitair. De supercomfortplaatsen kunt u online, telefonisch 0514-522221 of via de e-mail info@kuilart.nl boeken.

Is de camping en de passantenhaven ook open?
Ja, onze camping en de passantenhaven zijn open, houdt u er wel rekening mee mee dat bepaalde faciliteiten gesloten kunnen zijn op basis van de richtlijnen van het RIVM.

Kunnen we boten en of fietsen huren?
Ja, u kunt boten en fietsen bij ons huren als u de 1,5 meter kunt waarborgen of één gezin vormt. Reserveringen lopen via de receptie en boten zijn ook online boekbaar. Zoals gebruikelijk kunt u zich hiervoor eerst melden bij de receptie voor het verhuurcontract.

Is het het zwembad open?
Alle zwembaden mogen volgens het landelijk beleid vanaf 4 november tot nader orde niet meer geopend zijn. Vanaf 18 november mogen de zwembaden weer open, maar vanuit het park is besloten dat het zwembad vanaf de Kerstvakantie (onder voorbehoud van nieuwe maatregelen) weer geopend is.

Is de supermarkt open?
De supermarkt is geopend, rekening houdend met de richtlijnen van het RIVM. Houdt u 1,5 meter afstand, een winkelmandje is verplicht (zodat wij het aantal personen in de gaten kunnen houden) en betaald u met de pin. De supermarkt is buiten het seizoen gesloten, maar is tijdens de Kerstvakantie wel van 8.00-11.00 uur geopend.

Is het grand café open?
Het landelijk beleid is dat vanaf 15 oktober het grand café tot nader orde gesloten moet zijn. Wel is afhaal mogelijk, voor meer informatie zie de volgende vraag.

Kunnen er maaltijden besteld worden op De Kuilart?
Ja, vanaf heden is er op vrijdag, zaterdag en zondag tussen 17.00-20.00 uur afhaal mogelijk bij de snackbar. Dit betreft het snack assortiment, pizza’s en spare ribs.

Heb ik recht op korting nu dat de faciliteiten deels gesloten zijn?
Doordat deze richtlijnen door de overheid zijn opgesteld is er geen recht op een lager overnachtingstarief.

Vragen over jaar- en seizoenplaatsen

Wanneer mogen jaar- en seizoensgasten komen?
De opening van het seizoen blijft nog steeds 1 april. Alle voorseizoen-, seizoen- en jaargasten van zowel de camping als de haven mogen al vanaf het weekend van 27 maart komen. U mag gewoon gebruik maken van uw stacaravan of uw toercaravan of boot komen brengen. Wij rekenen er op dat u zelf de verantwoordelijkheid neemt om verspreiding van het virus tegen te gaan.

Kan ik mijn chalet of stacaravan nog onderverhuren?
Dit is nog wel toegestaan aan gezinnen en niet aan overige groepen om de niet toestaande samenscholing te voorkomen. Wijs uw gasten wel goed op de regels die op De Kuilart gelden betreffende de veiligheid en hygiëne. Correspondeert u ook welke faciliteiten gesloten zijn i.v.m. corona om teleurstelling te voorkomen. Let op, logees of dagbezoekers zijn niet toegestaan.

Kan onze boot gekraand worden?
Onze medewerkers zijn van maandag t/m zaterdag aanwezig van 9.00 tot 16.30 uur voor het kranen van uw boot. U kunt hier zelf telefonisch een afspraak voor maken via de receptie.

Mijn boot ligt nog in de winterhavenplaats. Moet deze nog voor 1 april verplaatst worden?
Tot dat wij nader bericht ontvangen van de overheid mag u nog gewoon op De Kuilart komen om uw boot te verplaatsen naar uw eigen ligplaats. Mocht u dit uit veiligheidsredenen niet willen. Belt of mailt u dan om toestemming aan de havenmeester om de boot voor u te verleggen.