Veelgestelde vragen coronavirus

Bij De Kuilart volgen we de situatie rondom het coronavirus (COVID-19) op de voet. Maar we begrijpen dat er veel vragen zijn, daarom hebben wij voor u hieronder veelgestelde vragen over de gevolgen van het coronavirus voor uw verblijf/vakantie beantwoord.

Laatste update 2-04-2020.

Algemene vragen

Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)?
Ja, wij zijn nog open. Maar het is een terechte vraag. We begrijpen dat u met een gerust gevoel op vakantie wilt. Daar doen wij ons uiterste best voor. Uw vakantie kan nog steeds doorgaan. Voor een verblijf op ons park gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die u thuis opvolgt. Daarnaast nemen wij een aantal extra maatregelen.

Mogen buitenlandse gasten nog steeds op vakantie naar De Kuilart vanwege het coronavirus (COVID-19)?
Voor buitenlandse gasten geldt dat het inmiddels voor onbeperkte tijd niet meer is toegestaan om voor toeristische doeleinden te reizen naar het buitenland. Dit is een besluit vanuit hun eigen landelijke regering, niet vanuit De Kuilart.

Er geldt een samenscholingsverbod tot 1 juni, wat betekend dat voor mij als gast?

  • U mag nog steeds komen met uw gezin en een accommodatie boeken, komen kamperen en naar uw eigen (sta)caravan of boot komen.
  • Andere groepen groter dan 3 zijn niet toegestaan, neemt u dan contact op met de receptie voor een passende oplossing.
  • Wij vragen u bij uw eigen accommodatie, (sta)caravan of boot te blijven en niet bij die van andere gasten. En anders maximaal 3 personen op bezoek te hebben.
  • U mag nog steeds een boot huren, alleen dan maar met maximaal 3 personen of met een grotere groep als deze uit alleen gezinsleden bestaat.
  • Voor andere groepen groten dan 3 is het niet toegestaan om boten te huren, neemt u dan contact op met de receptie voor een passende oplossing.
  • Houdt u waar mogelijk altijd 1,5 meter afstand op het park.

Zijn dagbezoekers en logees van buitenaf zonder eigen reservering nog welkom vanwege het corona virus?
Nee, helaas is het niet meer toegestaan om niet Kuilart gasten op het park toe te laten. Dus helaas geen logees of dagbezoekers bij uw verblijfsaccommodatie meer toegestaan tot 1 juni. Als uitzondering geldt hierop gasten die een boot huren op De Kuilart. Daarnaast zijn er ook geen gasten van buitenaf toegestaan in de speeltuin.

Vragen m.b.t. omboeken of annuleren

Mijn vakantie valt in de periode tot 11 mei. Wat als ik wil omboeken?
Natuurlijk zien wij het liefst dat uw vakantie de komende weken gewoon door kan gaan. Heeft u een vakantie geboekt met een aankomstdatum tot 11 mei? En besluit u deze te verzetten? Neem dan contact op met onze receptie om uw verblijf naar een latere datum te verplaatsen binnen één jaar na de oorspronkelijke aankomstdatum.

Zit er een meerprijs aan het omboeken?
Het is mogelijk dat dat er een meerprijs zit aan het omboeken. Dit is het geval als de nieuwe datum in een duurdere periode valt. Geld teruggave i.v.m. een goedkopere periode wordt niet gedaan.

Kan ik mijn reservering wijzigen naar een onbekende datum?
Nee, dat is niet mogelijk. Bij een wijziging van een boeking is er altijd een nieuwe datum nodig.

Mijn vakantie valt in de periode tot 11 mei. Wat als ik wil annuleren?
Wilt u uw vakantie annuleren? Helaas valt het coronavirus niet binnen de annuleringsvoorwaarden, dus zullen wij de voorwaarden van Hiswa-Recron hanteren. Doorschuiven naar een andere periode binnen één jaar na de oorspronkelijke aankomst datum is wel mogelijk via de receptie.

Mijn vakantie valt na de periode tot 11 mei. Wat als ik wil annuleren of omboeken?
Voor alle Nederlandse gasten geldt dat op dit moment reserveringen vanaf 11 mei niet kunnen worden omgeboekt of geannuleerd met als reden het coronavirus. Voor alle buitenlandse gasten geldt dit ook vanaf 11 mei. Mocht u desondanks toch willen annuleren, dan volgen wij de voorwaarden van de Recron. U kunt de voorwaarden vinden op de website van de Hiswa-Recron. In veel gevallen is het verstandig om de ontwikkelingen rondom het coronavirus even af te wachten, zeker als je een vakantie hebt geboekt die verder in de toekomst plaatsvindt. 

Kunnen de annuleringsvoorwaarden van de boekingen nog wijzigen als er nieuwe berichtgeving komt vanuit het RIVM?
Dat is eventueel mogelijk. Wij houden de berichtgeving van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) nauwlettend in de gaten. Tot die tijd kunnen wij daar geen verdere uitspraken over doen.

Vragen over hygiëne

Welke maatregelen neemt Vakantiepark De Kuilart om verspreiding te voorkomen?
Het landelijk beleid is erop gericht om de sociale contacten met anderen tot een minimum te beperken en de (hand)hygiëne te waarborgen. Dit beleid volgen wij en alle medewerkers op. Er is nóg meer aandacht voor de schoonmaak op het hele park. Daarnaast zijn er handgels en papieren tissues beschikbaar bij de faciliteiten die wel geopend zijn. Uit voorzorgsmaatregel hebben wij ook faciliteiten gesloten. Kijk voor meer informatie hierover bij het kopje faciliteiten.

Gelden er extra maatregelen voor de gasten betreffende de hygiëne?
Wij adviseren ook onze gasten op het park hun verantwoording te nemen en de richtlijnen van het RIVM na te leven.

Vragen over faciliteiten

Is de receptie open?
Zeker, de receptie is van maandag t/m zaterdag open van 9.00 – 17.00 uur en zondag van 10.00 – 17.00 uur. Wij verzoeken u echter om alleen naar de receptie toe te gaan indien nodig. Indien mogelijk vragen voor de receptie per mail of telefoon te stellen en contact met onze receptie dames zo veel mogelijk te beperken. Ga alstublieft niet met het hele gezin naar binnen, maar alleen en maximaal twee gasten tegelijk. Houdt afstand van de medewerkers en andere gasten. En graag betalingen zoveel mogelijk per pin.

Zijn de sanitaire faciliteiten op het park geopend?
Op dit moment zijn onze sanitaire gebouwen gesloten tot in ieder geval tot en met 28 april 2020. Dat is inmiddels een landelijk besluit. Heeft u eigen sanitair dan kunt u uiteraard zoals normaal gebruik maken van de camping.

Kunnen we boten en of fietsen huren?
Ja, u kunt vanaf 28 maart gewoon boten en fietsen bij ons huren als u maximaal met 3 personen bent of één gezin vormt. Reserveringen lopen via de receptie en boten zijn ook online boekbaar. Zoals gebruikelijk kunt u zich hiervoor eerst melden bij de receptie voor het verhuurcontract.

Is het grand café, het zwembad en de supermarkt open?
Het landelijk beleid is erop gericht om de sociale contacten met anderen tot een minimum te beperken en de (hand)hygiëne te waarborgen. Daarom zijn onze faciliteiten, het grand café, het zwembad en de supermarkt t/m 28 april gesloten. Zodra dat kan volgens de adviezen van de overheid, gaan alle faciliteiten weer open.

Kunnen er maaltijden besteld worden op De Kuilart?
Nee helaas, tot nu toe is onze keuken helemaal gesloten t/m 28 april.

Heb ik recht op korting nu dat de faciliteiten (grand café, zwembad en supermarkt) gesloten zijn?
Doordat deze richtlijnen door de overheid zijn opgesteld is er geen recht op een lager overnachtingstarief.

Vragen over jaar- en seizoenplaatsen

Wanneer mogen jaar- en seizoensgasten komen?
De opening van het seizoen blijft nog steeds 1 april. Alle voorseizoen-, seizoen- en jaargasten van zowel de camping als de haven mogen al vanaf het weekend van 27 maart komen. U mag gewoon gebruik maken van uw stacaravan of uw toercaravan of boot komen brengen. Wij rekenen er op dat u zelf de verantwoordelijkheid neemt om verspreiding van het virus tegen te gaan.

Kan ik mijn chalet of stacaravan nog onderverhuren?
Dit is nog wel toegestaan aan gezinnen en niet aan overige groepen om de niet toestaande samenscholing te voorkomen. Wijs uw gasten wel goed op de regels die op De Kuilart gelden betreffende de veiligheid en hygiëne. Correspondeert u ook welke faciliteiten gesloten zijn i.v.m. corona om teleurstelling te voorkomen. Let op, logees of dagbezoekers zijn niet toegestaan.

Kan onze boot gekraand worden?
Onze medewerkers zijn van maandag t/m zaterdag aanwezig van 9.00 tot 16.30 uur voor het kranen van uw boot. U kunt hier zelf telefonisch een afspraak voor maken via de receptie.

Mijn boot ligt nog in de winterhavenplaats. Moet deze nog voor 1 april verplaatst worden?
Tot dat wij nader bericht ontvangen van de overheid mag u nog gewoon op De Kuilart komen om uw boot te verplaatsen naar uw eigen ligplaats. Mocht u dit uit veiligheidsredenen niet willen. Belt of mailt u dan om toestemming aan de havenmeester om de boot voor u te verleggen.