Veelgestelde corona vragen

Bij De Kuilart volgen we de situatie rondom het coronavirus (COVID-19) op de voet. Maar we begrijpen dat er veel vragen zijn, daarom hebben wij voor u hieronder veelgestelde vragen over de gevolgen van het coronavirus voor uw verblijf/vakantie beantwoord.

Laatste update 21-04-2021.

Algemene vragen

Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)?
Ja, wij zijn open. Maar het is een terechte vraag. We begrijpen dat u met een gerust gevoel op vakantie wilt. Daar doen wij ons uiterste best voor. Uw vakantie kan nog steeds doorgaan. Voor een verblijf op ons park gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die u thuis opvolgt. Daarnaast nemen wij een aantal extra maatregelen.

Mogen buitenlandse gasten nog steeds op vakantie naar De Kuilart vanwege het coronavirus (COVID-19)?
Voor een aantal landen is het inmiddels voor onbeperkte tijd niet meer toegestaan om voor toeristische doeleinden te reizen naar Nederland. Dit is een besluit vanuit hun eigen landelijke regering of onze regering, niet vanuit De Kuilart. Daarbij houdt het in dat buitenlandse gasten die wel afreizen naar Nederland in quarantaine moeten. Of informeer bij de desbetreffende instantie van uw eigen land voor meer informatie.

Vragen m.b.t. omboeken of annuleren

Wat is er mogelijk qua omboeken dan wel annuleren?
Voor meer informatie over de mogelijkheid tot omboeken dan wel annuleren verwijzen wij u naar onze annuleringsvoorwaarden in coronaperiode.

Kunnen de annuleringsvoorwaarden van de boekingen nog wijzigen als er nieuwe berichtgeving komt vanuit het RIVM?
Dat is eventueel mogelijk. Wij houden de berichtgeving van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) nauwlettend in de gaten. Tot die tijd kunnen wij daar geen verdere uitspraken over doen.

Wat gebeurt er als er toch weer nieuwe maatregelen komen in seizoen 2021. Wat is er dan mogelijk betreffende mijn boeking?
Reserveert u voor het seizoen 2021 dan is uw boeking definitief en gelden de Hiswa-Recron Voorwaarden op uw boeking. Zo lang het park open is en de faciliteiten het mogelijk maken om te verblijven in uw huisje of op uw kampeerplaats dan blijft uw reservering staan. Bekijk de volgende vraag over de invloed van het open zijn van faciliteiten op uw reservering en groepssamenstellingen in uw reservering.

Heb ik de mogelijkheid om te annuleren dan wel verplaatsen als de faciliteiten gesloten zijn of als de groepssamenstelling niet toegestaan is?
Mocht het zwembad of grand café, of andere faciliteiten die het verblijf in uw huisje of op uw kampeerplaats niet direct beïnvloeden, gesloten zijn dan geeft dit geen rechten voor annulering dan wel verplaatsen van uw boeking. Daarnaast is groepssamenstelling ook geen reden voor annulering dan wel verplaatsen van uw reservering.

Wil het geval zijn dat bijvoorbeeld de sanitaire gebouwen gesloten moeten worden en u heeft een kampeerplaats geboekt zonder eigen sanitair, dan kunt u te zijner tijd contact opnemen met de receptie. Zij zullen u aangeven wat voor oplossing dan wel mogelijkheden er bestaan voor uw reservering.

Vragen over hygiëne

Welke maatregelen neemt Vakantiepark De Kuilart om verspreiding te voorkomen?
Het landelijk beleid is erop gericht om de sociale contacten met anderen tot een minimum te beperken en de (hand)hygiëne te waarborgen. Dit beleid volgen wij en alle medewerkers op. Er is nóg meer aandacht voor de schoonmaak op het hele park. Daarnaast zijn er handgels en papieren tissues beschikbaar bij de faciliteiten die wel geopend zijn. Uit voorzorgsmaatregel hebben wij ook faciliteiten gesloten. Kijk voor meer informatie hierover bij het kopje faciliteiten op deze pagina.

Gelden er extra maatregelen voor de gasten betreffende de hygiëne?
Wij adviseren ook onze gasten op het park hun verantwoording te nemen en de richtlijnen van het RIVM na te leven.

Vragen over faciliteiten

Is de receptie open?
Zeker, de receptie is geopend, bekijk voor meer informatie onze openingstijden. Wij verzoeken u echter om alleen naar de receptie toe te gaan indien nodig. Indien mogelijk vragen wij u uw vragen voor de receptie per mail of telefoon te stellen en contact met onze receptie medewerkers zo veel mogelijk te beperken. Ga alstublieft niet met het hele gezin naar binnen, maar met maximaal 2 personen per gezelschap. Houdt afstand van de medewerkers (gelieve achter de tafels en schermen te staan) en andere gasten. En graag betalingen zoveel mogelijk per pin.

Zijn de sanitaire faciliteiten op het park geopend?
De sanitaire faciliteiten zijn op dit moment geopend, op basis van de richtlijnen van het RIVM is dit weer mogelijk.

Zijn de kampeerplaatsen met privé sanitair geopend?
Zeker, u kunt bij ons nog steeds gebruik maken van de kampeerplaatsen met privé sanitair (in de winterperiode zijn deze gesloten). De supercomfortplaatsen kunt u online reserveren, maar ook telefonisch 0514-522221 of via de e-mail info@kuilart.nl.

Is de camping en de passantenhaven ook open?
Ja, onze camping en de passantenhaven zijn open, houdt u er wel rekening mee dat bepaalde faciliteiten gesloten kunnen zijn op basis van de richtlijnen van het RIVM.

Kunnen we boten en of fietsen huren?
Ja, u kunt boten en fietsen bij ons huren als u de 1,50 meter kunt waarborgen of één gezin vormt. Reserveringen lopen via de receptie en boten kunt u ook online reserveren. Zoals gebruikelijk kunt u zich hiervoor eerst melden bij de receptie voor het verhuurcontract.

Is het het zwembad open?
Alle zwembaden mogen volgens het landelijk beleid op dit moment niet geopend zijn. De verbouwing van het zwembad zal pas verder plaatsvinden half september 2021. Als volgens de corona maatregelen de zwembaden weer open mogen zal ook het zwembad op het vakantiepark weer geopend worden. Houdt voor meer informatie ook onze openingstijden in de gaten.

Is de supermarkt open?
De supermarkt is geopend, bekijk voor meer informatie onze openingstijden.

Is het grand café open?
Het landelijk beleid is dat vanaf 15 oktober het grand café tot nader orde gesloten moet zijn. Wel is afhaal mogelijk en mag het terras vanaf 28 april weer open, voor meer informatie zie de volgende vraag.

Kunnen er maaltijden besteld worden op De Kuilart?
Ja, afhaal is mogelijk bij ons cafetaria. Dit betreft het snack assortiment, pizza’s, spare ribs en plates. Wilt u een bestelling plaatsen? Bekijk dan de openingstijden voor contactgegevens en meer informatie. Daarnaast heeft ons grand café vanaf 24 april ook koffie-to-go.

Heb ik recht op korting nu dat de faciliteiten deels gesloten zijn?
Doordat deze richtlijnen door de overheid zijn opgesteld is er geen recht op een lager overnachtingstarief.

Vragen over jaar- en seizoenplaatsen

Wanneer mogen jaar- en seizoensgasten komen?
De opening van het seizoen is 1 april. Alle voorseizoen-, seizoen- en jaargasten van zowel de camping als de haven mogen ook in 2021 al vanaf het weekend van 27 maart komen (onder voorbehoud van wijzigingen in de maatregelen van het RIVM). U mag gewoon gebruik maken van uw stacaravan of uw toercaravan of boot komen brengen. Wij rekenen er op dat u zelf de verantwoordelijkheid neemt om verspreiding van het virus tegen te gaan.

Kan ik mijn chalet of stacaravan nog onderverhuren?
Dit is nog wel toegestaan aan gezinnen en niet aan overige groepen om de niet toestaande samenscholing te voorkomen. Wijs uw gasten wel goed op de regels die op De Kuilart gelden betreffende de veiligheid en hygiëne. Correspondeert u ook welke faciliteiten gesloten zijn i.v.m. corona om teleurstelling te voorkomen. Dagbezoek en logees zijn op dit moment ook toegestaan, uiteraard kan dit wijzigen mochten de maatregelen in 2021 veranderen.

Kan onze boot gekraand worden?
Onze medewerkers zijn voor begin van het seizoen 2021 weer maandag t/m zaterdag aanwezig van 9.00 tot 16.30 uur voor het kranen van uw boot. Neemt u voor de mogelijkheden en het maken van een afspraak contact op met onze receptie.

Mijn boot ligt in een winterhavenplaats. Moet deze nog voor 1 april verplaatst worden?
Tot dat wij nader bericht ontvangen van de overheid mag u ook in 2021 gewoon op De Kuilart komen om uw boot te verplaatsen naar uw eigen ligplaats. Mocht u dit uit veiligheidsredenen niet willen. Belt of mailt u dan om toestemming aan de havenmeester om de boot voor u te verleggen.